Kokį ryšį kuri su savo klientais?

Sveika, 

Neseniai susitikau su viena verslininke. Ji su didele nemeile kalbėjo apie savo klientes. Mane šiek tiek šokiravo jos požiūris. Kartu atjaučiu ją. Šiame laiške noriu šiek tiek paanalizuoti situaciją. 

Iš patirties žinau, kad visko būna ir tikrai yra atvejų, kai pirkėjai būna neadekvatūs. Visos galėtume papasakoti darbinių situacijų, kai klientai privertė mus išsižioti ar jaustis taip, lyg būtumėm apgautos. Net sukrėstos! Nesvarbu, ar kuriame savo verslą, ar kopiame karjeros laiptais – niekas negali apsaugoti mūsų nuo žmonių, kurie tiesiog nori išsilieti, yra itin nemandagūs, bando apeiti sistemą ir pan. O kai tai mūsų kūdikis ir kūryba – reaguojame itin jautriai. 

Tokiu momentu gali išsigąsti žmonių ir net norėti pasistatyti sieną, net pradėti savo klientus matyti kaip grėsmę. Ar tau yra taip buvę?

Šiuo laišku noriu priminti – jų yra vienetai. Tiesa ta, kad labai retai žmonės rašo gerus komentarus. O kai parašo, mes dar rečiau juos nuoširdžiai perskaitome. 

Norėčiau pasiūlyti praktiką: išsisaugok visus gerus atsiliepimus (mes komandoje tam turim Slack'o kanalą) ir juos akimirkomis, kai iškyla sunkumai, perskaityk. Įsimink. Pasitikrink realybę! Išmokau šį būdą iš Radvilės, „Daily Spoon“ įkūrėjos. 

Kodėl jo reikia? Mūsų protas lengvai įsidėmi grėsmes, o širdis iškart užsidaro. 
Klausydamasi verslininkės supratau, kad ir pardavimai nelabai gerai „eina“. Kaip gali kurti, jei iš esmės negerbi ir net bijai savo auditorijos? Ir blogiausia (kas yra ir labai žmogiška) – suabsoliutinti kelis blogus žodžius, nors išties turi didžiulę klientų bazę, kurie tave labai myli ir vertina. 

Tiek santykiuose, tiek ir darbe, mes itin lengvai pražiūrime, kas išties yra gerai ir
koncentruojamės į kelis blogus momentus. Taip save nuodijame ir kenkiame savo verslui. 

Turiu taisyklę: kai galvoju apie savo klientus, manau, kad jie už mane protingesni. Taip lengviau išlaikyti kartelę ir visai kitoks jausmas KURTI šiai intelektualių ir mano darbą mylinčių žmonių auditorijai. Tada ir produktas gaunasi itin kokybiškas. 

Išsisaugok gerus komentarus, mylimo žmogaus žinutes, pagyrimus. Nuo to tikrai netapsi garbėtroška. Tomis akimirkomis, kai viskas slys iš po kojų ir pradėsi kvestionuoti savo vertę, iš anksto būsi pasiruošusi priminimą sau, kad ne viskas juoda - balta ir ne viskas taip blogai, kaip gali atrodyti. 

Ačiū, kad skaitai.

Su meile,