Dizaino paslaptys: Kaip kurti savo verslo įvaizdį?

Šiame kurse Greta Madline sudėjo viską, ko išmoko pati bandydama, aktyviai kurdama ir bendradarbiaudama su įvairiausiais klientais - Booking.com, Twitter, Heineken, Corona, Bloc Collective, Musangas, Klaipėdos Dramos Teatras, Klaipėdos Duona, DoorDash, Cozzzy, Room4Dessert, Low intervention, Space Available ir kt.

Šis kursas Jums padės labai struktūrizuotai pažiūrėti į savo brand'ą ir atstrigti ar atsakyti į kylančius klausimus. Greta norėjo, kad tai būtų kiek įmanoma praktiškesnis kursas be dizaino retorikų, o suprantamas ir pritaikomas kiekvienam.

  

Kurso temos:

Intro

 

  1. Nuo ko pradėti galvojant apie savo identiteto kūrimą arba keitimą?
  • Trupai apie brendingą;
  • 7 klausimai į kuriuos būtina atsakyti prieš pradedant savo brendingo kelionę.

 

 7 klausimai branding'ui PDF atsisiųsti gali ČIA!

 

  1. Dizaino inspiracijos, kaip nekopijuoti, o pasisemti idėjų?
  • Susirinkti vizualias inspiracijas (visual boards, Pinterest);
  • Kaip nekopijuoti, o analizuoti?
  • Stiliaus apsibrėžimas.

 

  1. Logotipas - Tavo verslo piršto atspaudas.
  • Pavadinimo galvojimas;
  • Logo sudedamosios dalys (simbolis, šriftas, dydžiai, erdvės, failai, kuriuos reikia turėti);
  • Kaip ir kieno klausti nuomonės ar patarimo dėl savo logo ar kitų dizaino detalių?

 

  1. Šriftai, spalvos ir nuotraukos.
  • Šriftai ir jų derinimas (basic);
  • Spalvų paletės pasirinkimas naudojantis savo inspiracijos lentomis;
  • Nuotraukų koliažo sukūrimas (art direction).

 

  1. Dinamiško brand'o filosofija.
  • Dinamiškas brand'as - kas tai?
  • Kaip apsibrėžti, kokio startinio įvaizdžio paketo reikia ir kas į jį įeina?

 

  1. Brandbook'as arba vizuali biblija.
  • Kas yra brandbook’as?
  • Kada brandbook’o nereikia?

Brandbook'o PDF atsisiųsti gali ČIA!

 

  1. BONUS
  • Kokios klaidos dažniausiai daromos brandinge?
  • Kaip paruošti brief'ą dizaineriui ir kaip su jais bendrauti, kad gautum geriausią rezultatą?
  • Kaip protingai planuoti brendingo biudžetą?

Brief'o dizaineriui PDF atsisiųsti gali ČIA!

 

Ar mano logo geras?

Dažnai gaunu žinučių iš žmonių su prašymais pakonsultuoti logo klausimais. Ar šriftas ne per storas? Ar šita spalva ne per tamsi? Ar mėlyna tinka mano verslui? Ar geriau būtų rinktis šią spalvų gamą vietoje šitos?

Ir aš lyg gavusi teisėjos kortelę tampu kritiku ir jau noriu pradėti reikšti savo nuomones, kai staiga suprantu, kad nieko negaliu atsakyti į tokį klausimą, nes jame jau slypi teisingas ar neteisingas atsakymas.

Tarkime gaunu žinutę: Ar tu matai papūgą mano logo simbolyje?. Tokiu atveju man jau yra duota informacija, kokio atsakymo yra ieškoma. Ir aš dabar lyg teisėja nuspręsiu ar matosi ta papūga, ar ne. Tik bėda, jog aš jau nenorom vertinu ne logo, o papūgą. Duodami per daug informacijos užkrauname savo klausimą su savo pačių nuomone, tokiu atveju negaudami gero feedback’o.

Yra toks dalykas, kaip loaded questions. Aš dažnai patariu klientams, kad jei jie nori antros nuomonės, tai:

 

a) Tinkamai pasirink žmogų, kurio nuomonės klausite. 

Tavo partneris(ė) gali nieko nesuprasti apie Tavo industriją ir niekada nesinaudoti Tavo paslaugomis, tad kartais, kad ir kokia brangi būtų partnerių nuomonė - ji ne visada tikslinga. Susirask žmogų, kurio nuomonę gerbi ir kuris supranta apie Tavo verslą, arba naudojasi Tavo paslaugomis (ir tik dėl to, jog Tavo sūnėnas yra baigęs dizaino studijas - tai irgi nereiškia, kad jo nuomonė svarbiausia).

 

b) Tinkamai suformuok klausimą.

Neužkraukite savo nuomonės tam žmogui, kurio klausiate. Jei norite sužinoti jų tikrą nuomonę, taip ir paklauskite vietoje Ar tau patinka šitas A variantas; Kuris variantas tau labiausiai patinka ir kodėl?. Jei norite jų kritikos, neklauskite Ar sumažintumei šriftą?, o klauskite Kaip patobulintum šį variantą? Ir kodėl?. Tokiu atveju žmogus gauna erdvę išsakyti savo nuomonę. Gal Tu savo logo matai tą vieną dalyką apie kurį jau savaitę galvoji, bet Tavo auditorija mato visai ką kitą.

 

Jei norite išsamesnės profesionalo konsultacijos, visada patartina pristatyti savo verslą (apie ką aš) ir auditoriją. Kitu atveju, kai manęs paklausia Ką manai apie mano naują logotipą?, mano vertinimo kriterijai būna du:

 

a) Ar aš suprantu koks tai verslas?

b) Ar tai įskaitoma?

 

Visa kitą palieku spręsti TAU. Aš žinau daug apie dizainą, bet tai yra Tavo verslas, tad vadovaukis savo good feeling ir nepamiršk, kad nėra teisingo ar neteisingo atsakymo. Viskas yra procesas. Tavo brandingas nesibaigia ties logo. Galų gale Tau turi patikti Tavo logo, nes Tu būsi savo brand’o didžiausia fanė. O jei vieną dieną pabusi ir ta meilė savo ženklui bus išblėsusi - juk visada galima atsinaujinti ir surasti ją iš naujo. Nebijok ir daryk sprendimus drąsiai, nes vienintelis būdas nesuklysti - tai niekada nebandyti.

 

Apie lektorę:

Savo kūrybos karjerą pradėjau dar būdama mokykloje, savo tuometinei punk-roko grupei kurdama plakatus. Po mokyklos užsispyriau patekti į vieną geriausių meno universitetų Londone - Central St. Martins, o kad gyvenimas nebūtų nuobodus aplikaciją taip pat siunčiau TIK tam universitetui. Ir patekau. Tada teko mamą įtikinti, kad galiu iš meno užsidirbti, tad užtikrinau, kad grafikos dizaino specialybė tikrai komerciškai sėkminga.

Baigusi grafinio dizaino studijas Šiaurės Anglijoje grįžau į Klaipėdą, kur dėl kūrybiškų dizaino studijų trūkumo teko pačiai imti viską į rankas ir savarankiškai pradėti savo karjerą kaip idento specialistei. Sekėsi gerai, tad nusprendžiau save išbandyti Vilniuje. Tuo pat metu Rasa grįžo, ir mes būdamos mokyklos laikų pažįstamos atradome naują ryšį ir taip kartu svajodavome apie kūrybiškus projektus.

Nors ir Vilnius visiškai užkariavo mano širdį po penkių metų bandymo gavau neįtikėtiną galimybę dirbti vienoje iš 5 didžiausių pasaulio agentūrų Wieden & Kennedy Amsterdame. Po to mano karjera vingiavo iš Barselonos į Balį, teko dirbti su neįtikėtino talento kūrybos vadovais iš kūrių pasisėmiau neribotos patirties.

Toks avantiūriškas gyvenimo būdas mane išvargino, tad sustojau ir grįžau prie savo šaknų - laisvės, kūrybos, dizaino ir lyg atradusi seną meilę iš naujo pradėjau savo naują gyvenimo etapą kaip nepriklausoma dizainerė. Taip mes atsiduriam čia šiandien.